23 Kasım 2015 Pazartesi

Onikinci Gün: Şekerpare

20.11.2015 / Cuma –  Şeker Detoksu Gün 12
Detoksumun 12. gününde evde televizyon izlerken karşıma Lezzet Haritası programı çıktı. Biliyorsunuz bu blogda resmini kullanmayı en sevdiğim kişi Ezgi Sertel yani bu programın sunucusu. Kendisini o kadar çok seviyorum ki programı ne zaman görsem OO BENİM Kİ ÇIKTI diye sevinip direkt ekranın başına kuruluyorum. Türkiye’nin her yerini geziyor, en güzel ve en taze yöresel yemekleri sömürüyor üzerine bir de para kazanıyor. Rüya gibi bir iş, kendisi gerçekten idolüm. Tabi ki bu kadar yemenin üzerine bu programa ilk başladığı 2013 yılından bu yana hatun gözle görülür bir şekilde kilo aldı. Eğer programı izlediyseniz, Ezgi Sertel’in nasıl bir iştahla yemek yediğine de hâkimsinizdir. Yani kadın sadece yemekle kalmıyor yemeğe ettiği iltifatlarla ve yerken ki mimiklerle durumu olduğundan daha da abartarak ekran başındaki insanların çatlamasına sebep oluyor. Hangi yörede olursa olsun oturduğu her masada en az 7-8 çeşit yemek oluyor ve bu rakam bazı programlarda 20leri bulabiliyor. Masadaki yemekleri tatmak ve izleyiciye aktarmak programın bir gerekliliği, ama yemekleri tattıktan sonra bütün masayı yemesi Ezgi Sertel’in tamamen kendi tercihi. Hadi masadaki yemeklerin hepsini yiyorsun, hepsi çok güzel vazgeçemiyorsun anladık. Bari yanında pidedir, bazlamadır onları yeme. Üç yıldır yapıyorsun canım bu programı hiç mi sıkılmadın boş ekmek yemekten?

Günlük yaşantımızda küçük değişiklikler yaparak, mesela Ezgi Sertel’in programda yaptığının aksineher yemeğin yanında pide, bazlama, ekmek yememek gibi, formumuzu koruyabiliriz. Rahatlıkla koruyabiliriz demiyorum, rahat değil çünkü illa uğraştırıyor. Diyetisyenlerin sürekli yazıp çizdiği bu küçük değişikliklerin ve sağlık önerilerinin en akla mantığa uygun ve uygulanabilir olanlarını sizler için derledim. 
1) Restoranlarda yemeklerden önce gelen zeytinyağı ve ekmek ikilisini tüketmeyin. 
- Ekmekleri özel olan ve sıcak gelen restoranlarda yapması çok zor biliyorum. Ben de bazen o çekime karşı koyamıyorum ama yememek lazım. Muhtemelen restoranda birazdan kalorili bir yemek yiyeceksin, bari başlangıçtaki o pisboğazlıktan kalori alma. Eğer masada herkes yememe konusunda hem fikir ise geldiği gibi geri yollayın siz onları. 
2) Sipariş edilen yemeklerin yanında gelen pilav, patates gibi yardımcı yemekleri yemeyin.
- Tabi siparişiniz hamburger ise patatesi de yememek büyük ayıp ama formuma dikkat ediyorum ayağına tavuk külbastı söyleyip yanında gelen pilavı yersen olmaz.
3) Yemek sırasında su için. Özellikle çok açken yemeğe oturmadan önce kocaman bir bardak su içerek mideyi biraz olsun doldurmaya çalışın.
- Benim kendi adıma en çok uyguladığım madde bu. Yemeğin yanında bilerek çok su tüketiyorum zaten artık alışkanlık haline geldi. Valla vücuda bir zararı var mıdır, yemeğin besin kalitesini düşürür mü onu bilemiyorum ama acayip güzel mideyi tıkıyor!
4) Sabahları uyandığınızda kahvaltıdan önce 1 büyük bardak karanfilli su için.
- Bu da bir başka favori maddem. Hafta içi her sabah işe gitmeden karanfilli su içmeye çalışıyorum. Kan şekerinin düzenlenmesi açısından baya yararlı. Ayrıca sabahın erken saatlerinde daha kahvaltı yapmadan metabolizmanın çalışmaya başlamasını sağlıyor. 
5) Yemekte sadece çorba tüketmiyorsanız, ana yemekten önce gelen çorbayı yarım kâse için.
- Çorba deyip geçmemek lazım. Çorbalarda bir hayli kalorili olabiliyor. Naçizane fikrim ya sadece çorba salata ile öğün geçirin ya da ana yemek öncesi yarım çorba için. Tabi eğer alkol sonrası gece çorbası (Devrez de mercimek çorbası veya Rumeli’de İşkembe ya da Kelle Paça) içmeye çıktıysanız o saatte isteğiniz kadar içebilirsiniz. Battı balık yan gider… OFF ÇOK ÖZLEDİM YA.
6) Günde 1-2 bardak bitki çayı, 8-10 bardak da su için.
- Bazı diyetisyenler günde 8 bardağa kadar bitki çayı içebilirsiniz diyor. Bence içmeyin, direkt cırcır olursunuz.
7) Taşıt kullanmadan gidebileceğiniz yerlere yürüyerek gitmeyi, asansör kullanmak yerine merdivenlerden çıkmayı tercih edin. 
- Bu madde çok mantıklı olmasına rağmen bana hiç hitap etmiyor, gün içinde hiç kendimi yoramam. Siz iyisi mi benim gibi haftada 3 gün spora gidin, sonra istediğiniz kadar asansöre binin.
VE EN ÖNEMLİSİ: Kendinizi asla çok aç bırakmayın. Eğer yemek saatinize daha çok varken acıkmaya başladığınızı hissederseniz ağzınıza mutlaka bir şeyler atın. Çünkü uzun süreli açlık sonrası göz dönmesi halinde garsonu bile yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder