12 Kasım 2015 Perşembe

İkinci Gün: Havuçlu Kepekli Kek

10.11.2015 / Salı –  Şeker Detoksu Gün 2

Sanırım şeker detoksuna girmeden bir gün önce jübile yapmak için açık büfe brucha gidip kusana kadar yiyince insan bir süre tatlı aramıyor. İkinci günümdeyim canım yine pek tatlı çekmedi. İş yerinde Türk kahvemi yudumlarken şöyle minik bir parça kek olsa yemez miydim? Yerdim. Ama çok üzerinde durmadım bunun. 

Bu arada bu blogu yazma nedenime biraz açıklık getirmem gerekirse amacım şeker detoksunu savunmak değil. Zaten böyle acımasız birşeyin nesini savunacağım Allah aşkına. Burada amacım şu an tüm yerli, yabancı blogger ve diyetisyenler tarafından aşırı popüler hale getirilmiş bu meşhuuuur şeker detoksuna gerçekçi bir bakış açısı katmak. Bakalım denildiği kadar yararlı ve KOLAY(!) mıymış? 21 günün sonunda canım gerçekten hiç şeker çekmeyecek hale gelecek mi? Ve en önemlisi delirmeden bu detoksu tamamlayabilecek miyim?

Dün bahsetmiş olduğum bu detoksta nelere dikkat etmeliyiz maddelerime geri dönecek olursam.

6) Mısır, Bezelye, Patates, Balkabağı, Yer Elması yasak

- Dürüst olmak gerekirse arkasından çok da ağlamayacağım bir madde. Patates üzdü o ayrı…

7) Muz ve Yeşil Elma dışında hiçbir meyve yenmeyecek

- Oldu PAŞAM! Valla bu maddeye hiç uyamayacağım. Çünkü meyve yemezsem banko hastalanırım sonra vay detoksa başladın da iyice sağlıksız kaldın da, zaten çok kilo verdin de, ne gerek vardı da diye başlar annemi 21 gün susturamayız. Şu şekilde bir orta yol bulmaya karar verdim, günde kendime 2 porsiyon meyve hakkı tanıyorum, biri detoksun izin verdiği meyve diğeri de minik bir mandalina. Bu kadarını hak ediyorum bence. Bana da yazık.

8) Rafine hiçbir karbonhidrat tüketilmeyecek

- Rafine karbonhidrat nedir? Herşey… Beyaz ekmek, kraker, makarna, pizza, lahmacun, mantı, börek, çörek alayı yasak. Yani detoks diyor ki aç kal, acı çek ve SÜRÜN! Bunun şeker detoksu ile ne alakası var inanın ben de anlamadım,  ama her yerde yazan bu. Olaylar biraz Karatay diyetine bağlamaya başladı fena halde işkilleniyorum.

9) ALKOL YASAK

- DRAM!


1 yorum:

  1. fotoları da süper seçmişsin :) Yazılarına bayıldım, hap gibi okunuyor, çok samimi, bu arada cidden kolay gelsin

    YanıtlaSil