17 Kasım 2015 Salı

Altıncı Gün: Dondurmalı İrmik Helvası

14.11.2015 / Cumartesi –  Şeker Detoksu Gün 6
Ankaralı olanlar ya da Ankara’ya yolu düşmüş olanlar çok iyi bilirler şehrimizin gastronomi alanındaki gururu Aspavalardır.  Kalça(çok kibarım) göbek alıp başını gitmesin diye eskiden gittiğim gibi geceleri yemek yemeye gidemesem de, gündüzleri haftada bir mutlaka Aspava yemeye özen gösteririm. Bu konuda çok muntazam ve titiz çalışırım, bunu 22 yıl boyunca yaşadığım Esat’daki evin 2 km yarıçapında yaklaşık 18 Aspava olmasına borçluyum. Bilmeyenler için (Aspava’yı bilmemek de ağır cehalet!) Ankara’nın en meşhur ve ilk Aspavalarının olduğu yerde büyüdüm ben. Kimse Aspava nedir bilmezken biz dedemle SSK yerdikanlayacağınız Ankara’nın yakın gastronomi tarihine çok hâkimim arkadaşlarYani bir Hacı Arif Bey olsun efendim bir Kebap 49 olsun… 
Neyse konumuza gelecek olursak, detoksumun altıncı gününde Aspava’ya gitme gafletinde bulundum. Karbonhidrat tüketemesem de kebap yememin bir sakıncası yoktu, yani bildiğiniz kendi kararımla mermiye kafa atmış bulundum. Kızlar benim detoksta olduğumu bildiklerinden daha en başında “Biz baya bir yiyeceğiz şimdiden özür diliyoruz dediler. Harbiden yediler de yediler yani… Olayın zorluklarına bakacak olursak, bir kere kebabın yanında ekmek, lavaş vs. yememek baya saçma bir olay. Kebabın bütünlüğüne zarar veriyor adeta, o güzelim et yavan ve sıkıcı bir hal alıyor. Yeri gelmişken lugatımıza katmış olduğu bu saçma sapan ekmeksiz kebap fikri için Canan Karatay ve ANNESINE buradan sevgilerimi yolluyorum. İkinci zorluk, Aspava’da gelen o muhteşem kıtır kıtır, sıcak soslu patatesin kokusuna dayanmak çoooook zor. Kendinize not detoksa girerseniz o sırada nezle olmaya özen gösterin, koku alma duyusundan arınmak işinizi baya kolaylaştırır. Sonuncu ve en vurucu Aspava vakası ise Dondurmalı İrmik Helvasının masaya geldiği anda oldu. Önce masadaki tüm gözler bana döndü, usulca yutkundum ve dedim ki “Rahat rahat yiyin yaa, benim canım çekmez zaten. Derken bayılmışım…

Hafta sonu içki yok felsefeme devam ederek cumartesi akşamını da Cin Tonik görünümlü soda limon içerek geçirdim, hatta kadar çok içtim ki soda limon içmekten adeta midem delinecek. Şimdi size biraz alkollerin şeker ve kalori oranlarında yaptığım araştırmalar hakkında bilgi vereyim. Bir kere hemen hemen her alkollü içeceğin içerisinde bolca şeker var, şeker olmasa bile hepsi başlı başına birer kalori bombası yani uzak durulması şart. Peki, alkollerdeki şeker oranları nasıl? Aşağıda vereceğim rakamlar ortalama olup, yabancı bir makaleden alınmıştır. Farkındaysanız boş adam değilim, kaynak filan kullanıyorum!
1 Bardak Kırmızı Şarap: 1 adet Küp Şeker
1 Bardak Beyaz Şarap: 1,5 adet Küp Şeker
Şampanya: 1,5 adet küp şeker
1 Bardak Cin & Tonik4 Adet Küp Şeker
1 Bardak Vodka & Meyve Suyu: 8 Adet Küp şeker
Bira: Hiç şeker yok! Ama boşa heveslenmeyin bu da yasak tabi ki. 
Rakı: Rakamları yabancı kaynaktan aldım diyorum! Bunun cevabı yok herhalde. Her şeyi de benden beklemeyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder