20 Kasım 2015 Cuma

Dokuzuncu Gün: Trileçe

17.11.2015 / Salı –  Şeker Detoksu Gün 9
Trileçe, triliçe, triliçi şeklinde bin bir türlü varyasyonla söylenebilen, nereden çıktığı tam olarak belli olmamakla birlikte bir anda hayatımıza giren ve her köşeden çıkan bu tatlıdan bloğumda bahsetmesem olmazdı. Bundan iki sene öncesine kadar böyle bir tatlı yoktu, kimse de eksikliğini hissetmezdi. Şimdi bir anda bütün restoran menülerinden tutun, yemekhane menülerine kadar her yerde bir trileçedir gidiyor. Tepsiyle baklava, börek üretip gönderen yerler şimdi bir de bunu üretiyorlar.  Eskiden misafirliğe giderken yaş pasta, baklava veya börek alırken bir anda elimizde 1 paket trileçe ile gider olduk. Hayır, bir de sıvışık, eriyik saçma bir yapısı var ev sahibine veriyorsun onu bütün poşete akmış filan tam rezillik. Bu tatlıyı gerçekte kim buldu, nasıl piyasaya sürdü ve nasıl bu kadar ünlü oldu bilmiyorum ama tahminim trileçenin yıldızının annelerin altın günlerinde parladığı yönünde.
Detoksumun dokuzuncu gününde işten çıktım, okula gittim. Ders mers derken enerjim tükenmiş ve karnım acıkmış bir şekilde akşam 9 gibi kendimi eve attım. Detoksta olduğum için bir çorba içip yatarım diye düşündüm. Tabi ki bu kadar çalışmanın üzerine bir kâse çorba ile asla doymadım ama o saatte başka bir şey de yiyemezdim. Yiyemesem de en azından bir envanter sayımı yapayım diye buzdolabını açtım.  Açmaz olaydım! Komşuda gün varmış, annem çalışıyor günlere katılamıyor diye kibarlığından günde yapılan yemek ve tatlılardan doldurup birer tabakta bize getirmiş. Dört çeşit börek, sayısını bilmediğim kadar çeşit meze, poğaçalar, kekler, pastalar, tatlılar… Normalde olsa evde mutluluktan halay çekmem gerekirken, resmen gözlerim doldu. Çünkü ortalama bir gün menüsünde şeker detoksunda tüketilmemesi gereken besinlerin tümünü rahatlıkla bulabilirsiniz. 

Detoksu yarılamak üzereyken size bu süreç hakkında kısa bir özet geçeyim. İlk 2-3 gün detoks yapıyorum gazıyla her şeye dayanılıyor. 4. ve 5. günlerde lan bu biraz zor olacak galiba diye düşünürken, aşermeler ve acıkmalar baş gösteriyor. 6,7,8 ve 9. Günlerde ise açlık ve göz dönmesi pik yapıyor. Her bir blog yazımda ayrı ayrı bahsettiğim zeka gerilemesi, agresiflik, sabırsızlık ve mutsuzluk bu dört gün boyunca eş zamanlı yaşanıyor. Yani detoks mu yapıyoruz, dayak mı yiyoruz belli değil. Eğer bu belirtiler acil olarak geçmezse sonucu ne olursa olsun bu katlanılacak dert değil arkadaşlar. Muhteşem blogger anneler, diyet guruları, detoksta detoks diye gezinen aristokrat sağlık uzmanları bir daha ki sefer insanları gaza getirip bilinçsizce detoksa sokmadan önce bu belirtilerden de bahsetmek ister misiniz? Bu blogu yazmıyor olsam şimdiye 10 kere vazgeçmiştim. Ama sonrasında neler olacak, bu kadar beklediğimize değecek mi ve acaba 21 günün sonunda THY bana acıyıp Ankara-Gaziantep uçuşu hediye edecek mi? 
Antep’e gitmeden toparlanmam kesinlikle mümkün gözükmüyor!

1 yorum:

  1. Trilece bir bosna hersek tatlisidir. 3 çeşit sütten yapılır asli. Inek keçi ve manda.tabiki burdaki cakmasi. Tri ingilizcedeki 3 ten geliyor.3 çeşit süt içeren tatlı anlamında ve çok hafif besleyici harika bir tatlıdır.baklava gibi göbek yapmaz

    YanıtlaSil