16 Kasım 2015 Pazartesi

Beşinci Gün: Likörlü Çikolata

13.11.2015 / Cuma –  Şeker Detoksu Gün 5
Geldik herkesin merakla beklediği günlere… Bu güne kadar yaptığım şeker detoksu daha önce sayısız defa diyet yaptığımdan öyle çok kafa karıştırıcı olmamıştı. Zorladığı yerler tabi ki oldu ama nasıl dayanmam gerektiğini de gayet iyi biliyordum.  Ama cuma gecesi dışarı çıkıp içmemek? Daha önce pek de yaptığım bir şey sayılmaz. Diyette dahi olsam elimden cin toniğim eksik olmazdı, sonuçta en düşük kalorili içki diye biliyoruz affeder miyiz? 
Alkolsüz hafta sonu için önce kendimi psikolojik olarak hazırlamam gerekiyordu. Tabi ki alkol kullanmadan rahatlıkla zaman geçirebilirim ama insanlar yıldırmaya çalışacak biliyorum, hazırlıklı olmam lazım. Nitekim beklediğim gibi akşam yemeğe çıktığım arkadaşlarımdan soru saniyesinde geldi “Harbiden mi içmeyeceksin ya? Sen içersin de blog da yalan söylersin diye bekliyorduk biz.”Valla bende kendimden öyle bekliyordum aslında. Ama blogda her şeyi gerçekçi yansıtmam gerekiyor, sabah tartıda 1 kilo az çıktım cuma gecesi alkol alsam o kiloyu kesin geri alırdım. Sonuçta biliyorum bu detoksa kilo vermek için başlayanlarda olacak aranızdan. Evet, kilo veriliyor ama 21 gün sonra bunu bırakıp kıtlıktan çıkmışçasına yemek yediğinizde (ki ben öyle yaparım gibi geliyor) aynen geri alacaksınız. Kısacası öyle bir sevda ile bu detoksa başlamamanızı tavsiye ederim. Unun, şekerin kölesi olmuşuz azaltmak lazım diyenleri ise acilen yanıma bekliyorum.



Normalde alkol tüketen ama arada içmeyen insanlarda şöyle bir muamele oluyor genelde. Ya bir bardak iç ne olacak? Ben bu durumu sevgilisinden ayrılmış insana “Bir şey olmaz ya nasılsa barışırsınız” denilmesine benzetiyorum. Ya belki barışmak istemiyorum, sıkıldım ne yapacaksın?  
Neyse sonuçta inanması güç ama cuma gecesi içmedim, gece 4e kadar dışarlardaydım ve çok eğlendim, sabahsa pamuk gibi uyandım. Normalde cumartesileri enkaz gibi uyanıp yataktan kazındığım düşünülünce bu sağlıklı uyanma durumu bana çok ekstrem geldi. Onun dışında şekeri bırakmanın yararlarına gelince gözaltı morluklarım biraz azaldı, enerjim çok yüksek ve asla bitmiyor, sabahları şiş eller ayaklar ve gözaltları ile uyanmıyorum.
AMA hala çok agresifim, ayrıca beynim çalışmıyor. Bana verilen bir komutu 2 kez almadan algılayıp yapamıyorum. Zekâmda büyük oranda gerileme ve algıda kıtlık yaşıyorum. Baya salak oldum, umarım kalıcı değildir…






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder