15 Kasım 2015 Pazar

Dördüncü Gün: Şıllık Tatlısı

12.11.2015 / Perşembe –  Şeker Detoksu Gün 4

Bugünkü yazımda blog açtığımdan beri bana gelen sorulara yanıt vermeyi planladım. Az sonra sorulara verdiğim cevaplardan da anlayabileceğiniz üzere şekersizlik ben de acayip sinir ve öfke yaratıyor bu sıralar. Bu işe başlamadan önce okuduğum kadarıyla nasıl bir tür bağımlılık olursa olsun, bu bağımlılığın detoks sürecinde öfke ve sinir zaten hep başı çekermiş. Buna empati yapmanız için şöyle bir örnek vereceğim. Uzun süredir birlikte olduğunuz sevgilinizden ayrılınca içine düştüğünüz boşluk durumu bir insana bağımlılığının detoks sürecine benzetilebilir. Peki, ayrılık sonrası biraz olsun agresifleşmeyen birini hiç gördünüz mü?



Soru 1:Bal, pekmez, fıstık ezmesi diyetisyenler tarafından tavsiye ediliyor detoksta onlar serbest mi?
Arkadaşım serbest değil tabi ki. Burada meyve bile yasak diyoruz. Şeker girmeyecek vücuda diyoruz… Tamam, doğal şeker olabilir ama bu detoks kapsamında doğal veya yapay hiçbir çeşit şeker serbest değil. İnanın bu kuralı gevşetmek için bende birçok çıkar yol aradım küçük hileler düşündüm ama yok yani. Sonuçta siz ekran başında bunları okurken rüyasında künefe sayıklayan benim.

Soru 2: Peki ya bitter çikolata?
Ya bak hala çikolata diyorlar!

Soru 3: Alkol alamıyoruz tamam da kırmızı şarapta çok şeker yokmuş diyorlar, 1 kadeh içsek?
Evet diğer bütün alkollere oranla en az şeker oranına kırmızı şarap sahip. Yani benim mandalina kaçamağım gibi isteyen masumane bir şekilde bir kadeh kırmızı şarap içerek bu detoksa çok da ihanet etmeden devam etmiş olur. Ama ben bir kadeh şarap içeceğime hiç içmem daha iyi. Şaka mısınız yani bir kadeh nedir?

Soru 4: Şu ana kadar yazdığın her şeye uyabilirmişim gibi geliyor bunun zorluğu nerede?
Ay çok pardon Syn. Mehmet Öz! Çok pardon Prof. Dr. Canan Karatay… Uyabilirmişsin gibi geliyor? Ya bir uysana? Kaç yaşındasın sen? Hayır, senin yaşın kaç? Neyse ben şimdilik bir şey demiyorum, kendine bu denli güvenen arkadaşları sahalarda da görmek isteriz.


YA FERİDUN ABİ?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder