22 Kasım 2015 Pazar

Onbirinci Gün: Hanım Göbeği

19.11.2015 / Perşembe–  Şeker Detoksu Gün 11

Bugün itibariyle başladığım bu maceranın resmi olarak yarısını tamamlamış bulunuyorum. Detoksa başladığımdan bu yana çok kilo kaybetmesemde göbeğimde gözle görülür bir küçülme oldu. Bu beklemediğim bir sonuçtu, objektif olmam açısından sanırım bunu belirtmemde yarar var. Bu içinde bulunduğum açlık durumunu hiç savunmak istemiyorum ama sanırım biraz işe de yarıyor. Şimdi bugüne kadar neler yedim içtim biraz onlardan bahsedeyim. Aslında bu konuya hiç değinmeyi düşünmüyordum ama en çok soruda bu konu ile ilgili gelmeye başladı. Yani buraya değişik yemek isimleri yazmayı bende çok isterdim ama annem de ben de çalıştığımız için öyle değişik detoksa uygun yemekler hazırlamaya hiç vaktimiz olmuyor. Bildiğiniz zeytinyağlı yemekler; et, tavuk ve balık yemekleri; çorbalarla filan besleniyorum. Tabi hiç birinin yanında ekmek, pilav ve makarna yemiyorum bu da hoooop oluyor sana detoks.
Ya kısaca özetlemek gerekirse masadan aç kalkacaksın arkadaşım bu işin sırrı burada. Doyduysan doğru şeyleri yememişsin demektir!

Son zamanlarda Instagram’dan baya bir diyetisyen takip ediyorum ve şu an ki popüler beslenme konseptlerine acayip hâkimim. Sonuçta vardığım nokta Türkiye de diyet yapmak da diyetisyen olmak da çok zor. Avrupa veya Amerika da çoğu ülkede yemekler zaten hali hazırda rezalet olduğu için diyet sırasında değişik ve sağlıklı ürünlerden yapılmış yemeklerden yemek insana koymuyordur. Ama burada durum öyle değil, insan güzelim Türk yemeklerini bırakıp abidik gubidik havalı isimli besinlerle yapılmış sağlıklı öğünler ile beslenemiyor.
Özellikle şu aralar Türkiye’de isim yapmış birçok diyetisyen yurt dışında seminerlere katılarak yeni beslenme trendlerini keşfedip, bizim ülkeye de tanıtmaya çalışıyorlar. (Bu popüler diyetisyenlerin arasında liseden bir arkadaşım da var, kendisi de yazdıklarımı takip ediyor. Seviyorum güzel yazıyorsun filan dedi valla diyet otoriteleri bile takip ediyor bu bloğu ona göre ciddiyetle okuyalım canlarım!) Her neyse, bu diyetisyenler hayatlarımıza sokmak istedikleri sağlıklı besinleri bize sevdirmek için sürekli yeni tarifler deniyor, Türk damak tadına en uygun şekilde bizlere sunmaya çalışıyorlar. Bu çabalarını çok haklı buluyor ve takdir ediyor olmakla birlikte kendilerine bu süreçte büyük sabır diliyorum. Yemekleri silme tereyağı ve tuz dolu olan bir milleti ne kadar kinoa ve karabuğday tüketmeye ikna edebilirsin ki?
Ah ama değinmeden geçemeyeceğim, bu sıra bir Chia Tohumu var ki ona fena kılım. (Annem de sazan olduğundan almış tabi durur mu?) Efendim Chia tohumu çok yararlı anti oksidan bir besinmiş, şeker detoksunda chia tohumu kullanarak yaptığımız tatlılarımızla şeker almadan ihtiyacımızı karşılay… HE YAV HE!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder