12 Kasım 2015 Perşembe

Birinci Gün: Aşure

09.11.2015 / Pazartesi –  Şeker Detoksu Gün 1
Başlığa tatlı ismi yazıyorum diye şekersiz tatlı tarifi paylaşacağım filan zannedilebilir, açıklık getireyim tabi ki öyle bir şey yok. Ben kim tarif paylaşmak kim? Ayrıca şekersiz tatlı mı olur, lütfen kendimizi kandırmayalım. 
Başlıklara tatlı ismi yazarak o gün canımın ne kadar şeker çektiğini açıklamaya çalışacağım. Bugün başlığımı aşure olarak attım, çünkü ilk gün ve canım aslına bakarsanız hiç tatlı çekmedi. Aşure benim evrenimde bir tatlı değildir, eğer öyleyse de tatlıların yüz karasıdır. Neden mi? Çünkü aşure diyetisyenler tarafından BİLE tavsiye ediliyor ve sırf bu yüzden aşurenin tadının bir şeye benzemesinin ihtimali yok.

Detoksuma başlamak için tabi ki pazartesi gününü seçtim, zaten radikal bir kararı uygulamaya başlamak için pazartesiden güzel gün yoktur. Şimdi oturup da size her gün şunu yedim bunu yedim diye anlatmayacağım. Konsept detoks olduğu için belli ki aşırı sıkıcı ve sağlıklı gıdalar tüketeceğim. Peki, genel olarak bilgi vermem gerekirse bu şeker detoksunda nelerden uzak durmamız lazım.
Bu sorunun cevabını bulmak için yerli yabancı bir dolu online kaynak taradım. Kaynakların hepsi birbirinden farklı kafalar yaşıyordu ben de işime geldiğince mantıklı ve ortak bir küme çıkarıp onu uygulamaya karar verdim.
1) Paketlenmiş şekilde satılan ve rafine şeker içeren hiçbir gıda yenmeyecek
- Oldukça mantıklı sonuçta adı üstünde şeker detoksu. Çikolata, gofret, bisküvi tüketecek halim yok. Alışveriş yaparken aldığım yiyeceklerin paketine bakar şeker varsa almam çok da zor değil. Geçiniz…
2) Tatlandırıcıyla (Sakarin) bile yapılmış olsa hiçbir tatlı tüketilmeyecek
- Sakarinin kalorisi yok diye diyet yaparken light dondurma, light sütlaç gömüp durdunuz biliyorum. Meğer her şey kocaman bir yalanmış, insülin direncini kırmak için sakarini de kesmek gerekiyormuş. 
3) Gazlı içecekler yasak
-Bir üstteki maddeyi okuduysanız diyet olanlarının da yasak olduğunu az çok anlamışsınızdır.
4) Çay veya kahveye şeker atmak yasak
-Zaten atmıyorum, bana çok da koymaz atanlar düşünsün.
5) Hazır sos tüketmek yasak 
- Hazır soslardan kasıt barbekü sos, soya sosu, hazır salata sosları, mayonez, hardal ve hatta ketçap. Bu beni en çok zorlayacak olan maddelerden biri. Hadi mayonezi, barbekü sosu anladık da LA BU KETÇAP SİZE NE ETTİ?

Durdum! Devamını da yarın yazayım bari. Uzun yazsam siz şimdi üşenir kesin okumazsınız.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder