27 Kasım 2015 Cuma

Onbeşinci Gün: Fıstıklı Antep Baklavası

23.11.2015 / Pazartesi –  Şeker Detoksu Gün 15
Kabul ediyorum her güne ait değişik ve ilgi çekici konular bulup, bunun hakkında yazmak ve okuyucunun ilgisini canlı tutmak çok zormuş. Ama sırf ilgi çekici konu bulabileyim diye yaptığım araştırmalar sonucunda fahri beslenme ve diyetetik diploması almış kadar oldum. Hiç okumadığım kadar makale, yayın ve köşe yazısı okudum. Sağlıklı beslenme nedir, gündelik hayatta nasıl kolaylıkla form tutulur, insan vücuduna yararlı ve zararlı besinler nelerdir bu konularda küçük uzmanlıklar kazandım. Sonuçta vardığım nokta (çok affedersiniz ama) bu hayatta NAH sağlıklı kalınır. Arkadaşım onu yeme zararlı, bunu yeme kilo yapar, onu şöyle tüketme besin değeri kaçar… 
EE BU INSANLAR NE YIYECEKLER?
Bakın dikkatinizi çekerim daha şu kolesterol yapar, bu kalbe zararlı kısımlarına değinmedim oralar 40’dan sonra ilgi alanıma anca girer. Eğer bütün sağlıklı beslenme kaidelerine uyarak yaşamaya çalışırsak bir süre sonra fotosentez yaparak da beslenmemiz mümkün olabilir, tam anlamıyla ot gibi yaşarız artık. Demeye çalıştığım ben sizin yerinize okudum ve araştırdım aklıselim bir insan bu önerilerin yüzde 90’ına uymaz, uyarak yaşarsa da çok da yaşamış sayılmaz. 

Detoksumun son pazartesinde tatlısızlık ve karbonhidratsızlık kavramlarına iyice adapte olmuş bulunuyorum. Zekam tekrar normal seviyelere yükseldi, sonunda sinir katsayım düştü ve iştahım iyiden iyiye kapandı. Bu ara canım sadece yemekle birlikte tüketecek güzel bir içecek çekiyor. Normalde yemeklerin yanında bir şeyler içmeyi çok severdim, şimdi içemeyince sürekli öğünlerimde bir eksiklik varmış gibi hissediyorum. Biliyorsunuz detoksta sadece soda serbest ve ben eğer biraz daha soda içersem midemin orta yerinde kocaman bir delik açılacak. Geçtiğimiz iki haftada kaç litre soda içtim ben bile bilmiyorum ve çok sevmeme rağmen o kadar sıkıldım ki anlatamam. Ayran iç dediğinizi duyar gibiyim, çok tuzlu olduklarından hazır ayranları hiç sevmem baştan söyleyeyim. 
Şimdilerde Stevia diye bir şey çıktı belki duymuşsunuzdur, Avrupa’da Amerika’da acayip popüler bizim ülkede de yenile adını duyurmaya başladı. Aslında Stevia Güney Amerika yerlileri tarafından geleneksel bir tatlandırıcı olarak kullanılan, bitki çaylarına ve diğer içeceklere eklenen bir bitkidir. Stevia bitkisinin yaprakları Steviol Glikozitleri olarak adlandırılan doğal tatlandırıcılar içerir. Bu madde şekerden 300 kat daha tatlı olup, günümüzde gıdalara kalori aktarmadan tatlandırmak için kullanılmaktadır. Güney Amerika bunca yıldır bu nimetten yararlanırken bize bu kadar geç gelmiş olması bizim ayıbımızdır. Şu an yurtdışında birçok içecek marketlerde Stevia’lı olarak da sunulmaktadır. Bunlara uluslararası pazarda Coca Cola ve Lipton Ice Tea öncülük etmektedir. Bu markalar henüz Türkiye pazarına stevialı ürünleri ile girmediler fakat denemek isterseniz Çaykur’un ürettiği Didi markalı soğuk çay şu an marketlerde stevialı seçeneği ile de satılmakta. Ben henüz denemedim, detoksu bozar mı bozmaz mı emin olamadım biraz daha sabretmeye karar verdim. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla Stevia tatlı yapımında da kullanılabilen bir bitki. 
STEVIALI BAKLAVA ÜRETEN CENNETE GIDER!
Bu arada kızlar hala mı baklava sevmiyorsunuz? Bir daha düşünün!

1 yorum:

  1. Pusatore Titanium: Dining - Titanium Art - TITIAN
    Dining at venza titanium glow Titanium Art. Titanium Art is an all about titanium flashlight design, titanium iv chloride artistry, culinary artistry. We offer a selection of aluminum vs titanium artisan smith titanium recipes,

    YanıtlaSil