11 Kasım 2015 Çarşamba

Neden Blog Açmaya Karar Verdim?

Sanırım 2 hafta kadar önceydi, hayatım o kadar monoton ki herhalde rahat battı Instagram da gezerken gözüme takılan 21 günlük Şeker detoksunu yapayım dedim kendi kendime.
Hem sağlıklı vücudun insülin direncini kırıyor, hem de arada 2-3 kilo veririm kar olur diye düşündüm. Neyse oturdum diyetisyenlerin Instagram hesaplarını okumaya başladım neymiş ne değilmiş diye, sonra biraz daha ayrıntılı anlamak için Googleladım olayı. En son da oturdum tek tek ünlü bloggerlardan bu detoksu yapmış olanların sayfalarını okudum. 

Şimdi size biraz bu detokstan bahsedeyim nedir ne değildir diye. Hepimizin hemen hemen her gün “ALLAAAAHIIIIM TATLIIIIIII!!!” dediğimiz bir anı vardır. İşte bu şeker bağımlısı olduğumuzu gösteriyor. Çocukluğumuzdan beri öyle ya da böyle bir şekilde şeker ile birlikteyiz, dilimizdeki meşhur tat tomurcukları şeker ile uyarılmaya alışmış, arsız ve yoldan çıkmışlarBiraz biyolojik konuşmam gerekirse, şeker basit bir karbonhidrat niteliği taşıdığından kana çok hızlı karışır ve pankreastan aynı hızla insülin salgılanmasına neden olur. Salgılanan bu insülin kandaki şekeri hemen hücre içlerine postalar. Kanda şeker kalmadığında, beyniniz şekerin verdiği o mutluluk halini özler (ki buna düşüş diyoruz) ve siz tekrar şeker yemek istersiniz. 

Farkındaysanız buraya kadar anlattıklarımın teknik olarak uyuşturucu bağımlılığından bir farkı yok, sadece daha legal bir tür bağımlılık. Peki, bu bağımlılıktan kurtulmak için ne yapmamız gerekiyor? 21 gün rafine şekerden uzak durmak! Neden 21 gün? Çünkü bir insanın yeni bir şeye alışma, hayatına sokma ve bunu kabullenme süresi 21 günmüş. Bence saçmalık! Kanımca bu detoksu uyduran kadın sadece Regl süresine kadar dayanabildi, sonrada Bu detoksta 21 gün oluversin…” dedi. Bizler de bir güzel yedik.
Peki bu bloğu neden yazıyorum? Blog yazmak hiç bana göre değil, ayrıca Türkçem kötüdür. Dili doğru kullanamam, yazım ve noktalama işaretlerinden de pek anlamam. Allahtan Word biraz yardım ediyor da bu konuda çok da rezil olmuyorum. Ama bu bloğu yazmak zorundayım! Çünkü okuduğum tüm bloggerlar sanki 21 gün şekeri bırakmak dünyanın en kolay şeyiymiş gibi anlatmışta anlatmışlar… Yok şöyle iyi geldi, kendimi böyle iyi hissettim, zindeyim kendimdeyim zart zurt... Sonuçlar doğru olabilir ona bir sözüm yok ama sürecin bu kadar lay lay lom olmadığına da çok eminim. Ben buraya normal insan standartlarında şeker detoksu yapılırken neler çekiliyor bir bir yazacağım.
Bir kere ben hafta içi her sabah 7:30 akşam 17:30 işe gidiyorum.  Haftanın 3 günü saat akşam 9’a kadar da yüksek lisans yapıyorum. Öyle blogger anneler gibi evde minik tatlı yoğurt tanecikleri yapıp kendime sürpriz hazırlayacak vaktim yok. Herkes tüm gün it gibi çalışırken moda bloggerları gibi sabah kalkıp spora gidip sonra evde tüm gün fit tarif kasacak vaktim de yok. Olsa efsane olurdu o ayrı… Çalışmayı sevmiyorum, çalışmayanları eleştirmiyorum daha çok kıskanıyorum.
Bu tempoda şeker detoksu yapılır mı? Yapılır... Yani umarım.



1 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim ayrıca sitemi ziyaret etmeyi unutmayın https://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil