1 Aralık 2015 Salı

Onsekizinci Gün: Kaymaklı Ekmek Kadayıfı

26.11.2015 / Perşembe –  Şeker Detoksu Gün 18
Bakıyorum da bu blogdan sonra herkeste bir şeker detoksu yapma çalışmaları başladı. Bakın benim detoks henüz bitmedi, etkilerini az çok anladık ama nihai sonucunun ne olduğunu hala bilmiyoruz. Bence benim ki bitene kadar siz bu işlere soyunmayın. Ya belki hiçbir etkisi olmayacak boşu boşuna 21 gün harcamışımdır nerden bilelim?  Emin olduğum tek bir şey var ki herkes bu detoks ve diyet konularında aşırı gaz. Toplumda bir sağlıklı beslenme furyası başladı ve herkesi yavaş yavaş içine çekiyor. Yazdıklarımı hayatta okumaz dediğim tüm herkes bloğumu okur oldu. Okumanıza gerçekten çok şaşırıyor olmakla birlikte, asla sıkılmayıp okumaya devam ettiğiniz için de okurlarıma ayrıca teşekkür ediyorum.
Şimdi biraz detoks kapsamında tartışmalı olan konulara ağırlık vermek istiyorum.
• Detoksta kahve yasak
YANLIŞ! Evet, böyle bir söylenti var. Aslına bakarsanız 7 gün detokslarında kahve kesinlikle yasak onu biliyorum. Ama bu 21 günlük şeker detoksunda yasak değil. Kulvarlar farklı kulvarlar. Detoks var detoks var hepsini aynı sanmayalım lütfen. Ayrıca eğer bunda kahve de yasaksa artık ÇÜŞ!
• Sakız çiğnemek yasak
DOĞRU! Ne yazık ki bu doğru, sakızlar tatlandırıcı içerdiği için sakız çiğnemek de 21 gün boyunca tamamen yasak. Falım sakızlarında bildiğim kadarıyla tatlandırıcı yok. Canınız çok sakız çiğnemek isterse onu önerebilirim. 
• Şekersiz tatlı tarifleri ile tatlı ihtiyacımı giderebilirim
DOĞRU! Ama Allah aşkına kendinize böyle işkenceler etmeyin. Şekersiz tatlı tariflerinin %95’ı rezalet… Tatlı ihtiyacınızı karşılamaya yönelik olmamakla birlikte, daha çok sizi tatlıdan soğutmak için uydurulan bu tariflere lütfen itibar etmeyiniz. Özellikle tarifin içeriğinde Chia Tohumu gördüyseniz arkanıza bakmadan tariften uzaklaşmanızı şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca burada amaç tatlıya hasret kalmak! Zaten bu detoks sürecinde yırtınsanız da tatlı ihtiyacınız karşılanmıyor, çok kararlıysanız sıkın dişinizi 3 haftacık. Şekersiz tatlı lafını duyunca otomatik sinirleniyorum vallahi durduramıyorum kendimi… Çok pardon!
• Süte tarçın katarak tatlı ihtiyacımı azaltabilirim
DOĞRU! Süte tarçın katınca (özellikle laktozsuz süte) salep içiyormuş gibi kendinizi kandırabiliyorsunuz. Ama bunu ilk 1 hafta filan sakın yapmayın, aklınıza daha çok tatlı gelmesine sebep oluyor. Sütlaçlar, keşküller, kazandibiler… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder