3 Aralık 2015 Perşembe

Yirminci Gün: Tulumba Tatlısı

28.11.2015 / Cumartesi –  Şeker Detoksu Gün 20
Pinner Test sonuçları elinize ulaştığında sonuçların olduğu dokümanda 3 adet renkli sütun görürsünüzBu sütunlardan ilki olan kırmızı sütun kişinin kesinlikle kaçınması ve tüketmemesi gereken gıdaları gösterir. Sarı sütun, sınırda reaksiyon gösterdiğiniz ve kaçınmanızın faydalı olacağı gıdaları gösterir. Üçüncü ve son sütun olan yeşil sütun kişinin hiçbir kısıtlama olmadan tüketebileceği gıdaları listeler. Kırmızı ve sarı sütun arasındaki ayrımı iyi yapmak gerekirse, kırmızı sütundaki gıdalardan kaçınılması sarıdakilere göre çok daha öncelikli olmalıdır. 
Testi yaptırmadan önce yaptıran insanlardan duyduğum kadarıyla sonuçlarda çok dumur edici gıdalar çıkabiliyormuş. Mesela domates intoleransı diye bir olay var, domates ve içinde domates geçen hiçbir gıdayı tüketmemen gerekiyor. Türk mutfağındaki salçanın önemini düşünecek olursan domates intoleransı = aç kalmak. Sonra Gluten intoleransı var mesela o da evlerden uzak… İçinde gluten olan hiçbir gıdayı sindirememek acayip üzücü bir şey, çünkü gluten her yerde. Buğday, yulaf, arpa, çavdar… Derken yine baya bir yemek elendi, al işte yine açsın! 

Ben bu sonuçların çıkma riskini göze alarak testi yaptırmaya gittim ama testi yapan arkadaşa da tembihledim “bak böyle hayatımın içine edecek sonuçlar çıkarsa bana haber vermeyin” diye. Neyse tabi o işler pek öyle olmuyormuş, testin sonuçları direk benim e-mail adresime geldi. Mail açılana kadar acayip heyecanlıydım. Yani o kadar korkuyordum ki sevdiğim bir şeye intoleransım çıkacak diye aklımı oynatacaktım. Sanki çıksa ne olacak tüketmeye devam etmeyecek miyim? Edeceğim ama hep bir vicdan azabı olacak içimde.  Hayır, bir de bayağı da bir para verdim yine kendi isteğimle kendi hayatımın içine etmek üzereyim. Ama biliyorum çok yararlıymış, çok rahatlatıyormuş, rahatsızlıkların ve şikayetlerin büyük ölçüde azalıyormuş. Yaptıran herkes çok memnunmuş ve ben bundan eksik kalırsam kesin çatlarım.

Neyse, sonunda test sonuçlarımı açtım ve 3 tane nur topu gibi kırmızı, 2 de sarı gıdam olduğunu gördüm. Peki, bunlar neler?
Kırmızı Gıdalar
Çörek Otu: Kandil simidi dışında çok bir yerde tükettiğim söylenemezdi zaten. Onunda susamlısını yer hayatıma devam ederim. Aslında çok yararlı bir besinmiş ama başka yararlı besinlerde vardır elbet bunu yemesem eksikliğini asla hissetmem.
Yulaf: İlk gördüğüm an utanmasam OLEY diyecektim. Geçen sene yaptığım diyetlerimde o kadar çok yulaf yedim ki anlatamam. Hele bir de suyla haşlanmış yulafa armut doğrayıp üzerine tarçın ektiğin bir tarif var ki o da meşhur bir detoks kahvaltısıdır, ancak çeken bilir tam bir BEYGİR öğünü. “Bu yulaf intoleransı işi çok iyi oldu. Asla yemek zorunda değilim hatta yemeyi geçtim kaçınmam lazım, güle güle yulaf...” diye düşünürken testin açıklamalar kısmını okumamla, yulafın bende soğuk duş etkisi yaratması bir oldu. Raporda yazan cümleyi direk aktarıyorum: “Viski ve votkalarda da yulaf bulunduğu için bu tür alkolleri de belirli sürelerle tüketmeyiniz.”  OOO YO! 
Soya Fasulyesi: Uzak doğu mutfağını tamamen hayatımdan çıkarmamı gerektirecek olan bu madde de zerre umurumda olmadı. Sushi filan zaten sevmem, soya sosu da çok tuzlu diye pek haz etmezdim. Soya filizi bizim Türk mutfağında çok yaygın kullanılan bir şey de değil. Çok rahat. Yine süper intolerans vücudumu tebrik ediyorum. Ne kadar gereksiz gıda varsa bulup reaksiyon göstermiş.
Sarı Gıdalar
Karnabahar: Ya inanmıyorum karnabahara intoleransım mı çıktı? Hâlbuki karnabaharın ne güzel(!) tadı ve kokusu vardır insanın burnunun direğini eritir yer yer midesini bulandırır. Ağzında sakız gibi uzar, tipi bir şeye benzemez. Annecim özür dilerim artık bir daha asla aslaaa karnabahar yiyemem çünkü bana zararlı! Lütfen ısrar etme… 
Şeker Pancarı: İşte buraya kadar çok iyi dayandığım intolerans testimin ZORT ettiği noktaya gelmiş bulunuyorum. Ne demek şeker pancarı içeren ürünleri tüketemezsin? Beyaz şeker lan o, beyaz şeker her şey! Beyaz şeker hayat! Ya bu bir çeşit şaka mı? Ya şeker detoksu yapıp hayattan soğumuş, bitsin diye şafak sayan bir insana senin şekere intoleransın varmış arkadaşım denir mi?  Siz benimle dalga mı geçiyorsunuz? 
Çarkıfelekte en yüksek puan bendeyken İFLAS gelmiş gibi hissediyorum kendimi. 
NOT: Şeker pancarı intolenransının ayrıntılı açıklamasını henüz öğrenemedim. Umarım tablo çok vahim değildir. Ühü ühü…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder